UČITELJI PROTI PROTICIGANSTVU
Ideja te delavnice je prepoznati najpogostejše konflikte v šolah z učenci različnih etnij, s poudarkom na romskim učencih, in zbrati podatke o najbolj razširjenih učiteljskih praksah pri preprečevanju konfliktov. Izmenjava dobrih praks iz različnih šol omogoča, da prepoznamo najuspešnejše med njimi.
TEME:
Preprečevanje nadlegovanja in sovražnega govora, reševanje konfliktov, romski učenci
VELIKOST SKUPINE:
10 – 20 udeležencev
ČAS:
90 minut
PREGLED:
Udeleženci bodo lahko prepoznali in preprečili konflikte med učenci in bodo imeli različne možnosti reševanja, ki so že bile preverjene v praksi.
POVEZANE PRAVICE:
- Pravica do enakosti
- Pravica do svobode biti nediskriminiran
- Pravica do izobrazbe
CILJI:
- Spodbujanje učiteljev, da prepoznajo in preprečijo konflikte
- Prepoznavanje dobrih praks za nagovarjanje konfliktov v mešanih šolah
- Usposobiti učitelje s primernimi posegi za reševanje diskriminacije, nadlegovanja, izključevanja, sovražnega govora in več.
POTREBŠČINE:
- Pisala
- Papir
- Stojalo z listi
PRIPRAVA:
- Pripravite učilnico z ločenimi prostori za 3 do 5 skupin
- Naredite ocenjevalni vprašalnik
NAVODILA
- Z udeleženci razpravljajte o dnevnih konfliktih v šoli in najbolj pogostih vzrokih njihovega pojavljanja.
- Razdelite udeležence v skupine 3 do 5 ljudi, po možnosti z vsaj dvema različnima šolama v vsaki skupini. Razdelite papirje in pisala udeležencem.
- Prosite udeležence, da prepoznajo konflikte, za katere smatrajo, da so prisotni v vseh šolah, ki so zastopane v skupini. Pustite jim, da razpravljajo o ukrepih za preprečevanje in reševanje teh konfliktov, ki jih lahko vsak posameznik izvaja in naj izberejo enega, za katerega mislijo, da je najprimernejši in najuspešnejši.
- Prosite skupino, da predstavijo svoje rezultate v 5 minutah. Po vsaki predstavitvi, dajte 2-3 minute za razpravo.
- Vodite 15 minutno skupinsko razpravo; poskrbite, da se konča z izborom dveh najboljših primerov preprečevanja konflikta v šoli. Pripravite plakat, ki vključuje obravnavane konflikte in izbrane ukrepe za preprečevanje.
- Z udeleženci razpravljajte, kako se različne predstavljene najboljše prakse lahko vključijo v dnevno delo z različnimi šolami.
- Prosite udeležence, da izpolnijo ocenjevalni vprašalnik.
POROČANJE IN VREDNOTENJE:
- Kako mislite, da se romski učenci počutijo v različnih konfliktih?
- Ali mislite, da bi prepoznavanje bodočih konfliktov, preden se zgodijo, zmanjšalo njihovo število?
- Kako bi se odzvali v prepoznavanju potencialnega konflikta?
- Kako bi se odzvali na predhodno obstoječ konflikt?
- Ali lahko najboljše predstavljene prakse uporabite v svojem delu?
NASVETI ZA MODERATORJE:
Da bi razširili obseg obravnavanih konfliktov, zagotovite, da je v skupini zastopanih vsaj pet različnih šol.
Za udeležence je dobro, če so vključeni učitelji različnih specializacij in učitelji, ki delajo z različnimi starostnimi skupinami.
Poskušajte vključiti udeležence tako iz romskih šol kot šol, ki vključujejo učence iz različnih etničnih ozadij.
Da se pripravite na seminar, poiščite podatke o podobnih konfliktnih situacijah iz drugih šol, kakor tudi primere iz drugih držav.
PREDLOG ZA NADALJEVANJE:
Prosite udeležence, da poskušajo uporabiti najboljše od predlaganih praks v svojem delu in dajo povratne informacije o rezultatih.
Ponudite jim podatke, ki ste jih prehodno zbrali za primere iz Bolgarije in tujine ter jim pustite svoj kontakt za nadaljnje razlage ali sodelovanja.
NADALNJE INFORMACIJE:
Najboljše prakse nenasilnega reševanja konfliktov v in izven šol. Nekateri primeri:
https://www.unicef.org/violencestudy/pdf/Non-violent%20conflict%20resolution%20-%20schools.pdf
Reševanje konfliktov v učilnici
https://www.learnersedge.com/blog/resolving-conflict-in-the-classroom