ROMSKE ŽENSKE PROTI PROTICIGANSTVU
Naša glavna ideja je opolnomočiti romske ženske z osnovnim znanjem o diskriminaciji, raznih stereotipih in stopnjah le-tega in jih spodbuditi, da prepoznajo diskriminatorno obnašanje in zavzamejo odločno držo proti temu. Ker je diskriminacija med romskimi ženskami občutljiva tema, moramo spoštovati zaupnost podatkov/vsebine/pogovorov in etični kodeks.
TEME:
Diskriminacija, človekove pravice, romska skupnost
VELIKOST SKUPINE:
5 – 10 udeleženk
ČAS:
90 minut
PREGLED:
Z uporabo medijskih prispevkov neposredno povezanih z romskimi skupnostmi, z romskimi udeleženkami razpravljajte o splošni predstavi romske skupnosti v civilni družbi; udeleženke naj podajo svoje primere stika z diskriminatornim obnašanjem in ustvarite ideje, ki se navezujejo na temo obravnavanja različnih tipov diskriminacije.
POVEZANE PRAVICE:
- Brez diskriminacije
- Svoboda mišljenja in vere
- Pravica do izobraževanja
CILJI:
- Rominjam pomagati prepoznati različne vrste diskriminacije
- Rominjam pomagati premisliti njihovo mesto v družbi in njihovi skupnosti
- Razviti strategije, ki bi omogočile Rominjam nagovarjanje diskriminacije
- Preprečiti diskriminatorne poglede v romski skupnosti
POTREBŠČINE:
- Medijski prispevki, ki omenjajo romsko skupnost (1 članek na udeleženko)
- Pisala
- Kartice, kjer so navedene vrste diskriminacije
- Stojalo z listi
PRIPRAVA:
- Poiščite in natisnite članke iz medijev, glede na število udeleženk
- Naredite kartice na katerih so navedene različne vrste diskriminacije
- Naredite ocenjevalni vprašalnik
NAVODILA:
- Vprašajte skupino udeleženk, kako si predstavljajo diskriminacijo? Naj razmišljajo o primerih diskriminacije, za katere so slišale.
- Poskušajte voditi udeleženke, da same podajo opredelitev diskriminacije. Če ne morejo ponuditi rešitve, predstavite sledečo definicijo: drugačna obravnava osebe ali določene skupine ljudi, še posebej na način, ki je slabši od načina, na kateri se obravnava druge ljudi, zaradi barve kože, spola, seksualnosti itd.
- Razdelite medijske prispevke (en članek na osebo), ki govorijo o romski skupnosti. Udeleženke prosijo, da same preberejo članek in označijo besede, ki jih smatrajo za diskriminatorne do romske skupnosti. Dajte udeleženkam 15 minut, da preberejo članek.
- Prosite udeleženke, da predstavijo svoje ugotovitve o diskriminaciji Romov v člankih. Na tej točki Rominje ponavadi prepoznajo, da mediji širijo povečini negativne informacije o Romih, ki se nato preslikajo na vso skupnost, ne samo na posameznike, ki so bili omenjeni v člankih. Vprašajte, kateri so najpogostejši stereotipi o Romih in vprašajte ali so kdaj bile diskriminirane v zvezi z njimi.
- Prosite udeleženke, da se razporedijo v dve skupini in vsaki razdelite “diskriminacijske kartice” (iste kartice za obe skupini). Prosite prvo skupino, da razpravlja o različnih vrstah diskriminacije v povezavi s civilno družbo in drugo skupino, da razpravlja o istih vrstah diskriminacije v povezavi z romsko skupnostjo. Prosite udeleženke, da primere zapišejo na list na stojalu in drugim predstavijo svoje izkušnje z diskriminacijo.
- Pogovorite se o rezultatih in vprašajte, kako bi lahko v prihodnje preprečili diskriminacijo v različnih okoljih? Kaj lahko storijo kot posameznice? Kaj lahko storijo kot skupnost?
- Zaključite delavnico z obveščanjem udeleženk o prijavljanju diskriminacije na podlagi državnih zakonov, da se bodo zavedale, da lahko pravno prijavijo primere, kjer so bile diskriminirane.
POROČANJE IN VREDNOTENJE:
- Ali je bilo težko podati opredelitev diskriminacije? Ali ste lahko diskriminacijo opredelili sami in imate zdaj boljše razumevanje tega, kaj diskriminacija je?
- Ali je bilo težko najti različne primere diskriminacije? Če ja, zakaj mislite, da je temu tako?
- Ali je bilo lažje delati v skupini ali posamično?
- Ali mislite, da so stereotipi povezani z diskriminacijo? Kako?
- Ali mislite, da so Rominje bolj diskriminirane kot moški pripadniki romske skupnosti?
- Ali ste kadarkoli razmišljali, da ste diskriminatorni do nekoga? Zakaj?
- Ali bi kadarkoli prijavili diskriminacijo? Če ne, zakaj ne bi?
- Razdelite splošni vprašalnik, kjer udeleženke lahko ocenijo svoje zadovoljstvo z aktivnostjo.
NASVETI ZA MODERATORJE:
Ker je dejavnost namenjena ženskim članicam romske skupnosti, predlagamo, da aktivnost izvaja ženska/ženske, ker bo lažje vzpostaviti medsebojno zaupanje, ki je potrebno, da Rominje delijo svoje izkušnje z diskriminacijo.
Številne Rominje niso imeli priložnosti pridobiti osnovno izobrazbo, zaradi česar imajo težave s pismenostjo. Če je to potrebno, zagotovite tolmačko ali aktivnost izvedite z vsaj eno osebo, ki lahko podpira udeleženke z branjem in analizo medijskih prispevkov.
Ko iščete medijske prispevke, poskušajte najti vsaj enega ali dva, ki romsko skupnost predstavljata v pozitivni luči.
Ko razpravljate o diskriminaciji v romski skupnosti, bodite previdni, da ne prestopite meje, ker gre za zelo občutljivo in osebno temo. Če vidite, da se razprava odvija v za udeleženke neprijetno smer, poskrbite, da se spremeni smer razprave.
Udeleženkam zagotovite preproste in razumljive podatke o tem, na kakšen način se prijavi diskriminacija in če je to potrebno, jih vodite skozi proces prijave diskriminacije.
PREDLOGI ZA NADALJEVANJRE:
Spodbudite skupino k nadaljnjemu raziskovanju diskriminacije v njihovih vsakdanjih življenjih. Dajte jim svoj kontakt v primeru da se soočijo z diskriminacijo, o kateri bi se rade pogovorile ali v primeru, da kadarkoli potrebujejo pomoč pri prijavi diskriminacije.
NADALJNJE INFORMACIJE:
Seznam relevantnih člankov:
Romske ženske v 9 državah članicah EU